DOKAZANO: Oznake povjerenja znatno utječu na broj napuštenih košarica

oznake-povjerenja-utjecu-na-lojalnost

DOKAZANO: Oznake povjerenja znatno utječu na broj napuštenih košarica

Povjerenje je bez sumnje jedan od najvažnijih faktora na temelju kojeg se potencijalni web kupac odlučuje za kupovinu, odnosno na temelju kojeg se predomišlja u procesu kupovine. Potrošači kupuju kod trgovaca kojima vjeruju, a sve je još mnogo važnije u digitalnom okruženju u kojem kupci nemaju izravan dodir s vama. Srećom, postoje oznake koje potrošačima potvrđuju da ste pouzdan trgovac, a vama omogućuju poboljšanje prodajnih rezultata i manje napuštenih košarica. Istraživanja govore da čak tri od pet europskih potrošača vjeruju trgovcu koji ima oznaku povjerenja!

Nepovjerenje kao ključna prepreka razvoju web trgovine

Prema podacima istraživanja Shopper’s Mind, provedenog u izvedbi grupacije Ceneje d.o.o. i istraživačke agencije Valicon od siječnja do ožujka 2016., a koje je obuhvatilo mišljenja i iskustva više od 34.000 hrvatskih internet kupaca, nepovjerenje se još uvijek ističe kao jedna od ključnih prepreka za daljnji razvoj online kupovine u Hrvatskoj.

44% hrvatske online populacije koja ne kupuje na internetu, zbog nepovjerenja ne želi koristiti svoje osobne podatke online, 43% njih brine zloupotreba kreditne kartice, a 37% tvrdi da nema povjerenja u internet kupovinu. Malo više od trećine ispitanika smatra da je pri internet kupovini teže riješiti potencijalne poteškoće, a čak četvrtina ispitanih vjeruje da su internet kupci slabije zaštićeni.

odustajanje_od_internet_kupovine

 

Rješenje nude oznake povjerenja

Oznake povjerenja su vrlo učinkovit alat za poticanje povjerenja potrošača u (web) trgovce. Razumijevanje koncepta povjerenja ključno je svim trgovcima, i nepoznatim koji ga tek moraju izgraditi u očima potencijalnih kupaca, ali i onim već etabliranim trgovcima koji teže ka zadržavanju povjerenja i lojalnosti postojećih kupaca.

OZNAKE POVJERENJA MOŽEMO DEFINIRATI KAO ELEKTRONIČKE OZNAKE KOJE POTVRĐUJU DA JE POSLOVANJE TRGOVCA USKLAĐENO SA STANDARDIMA NA PODRUČJU POVJERENJA I ZAŠTITE PRIVATNOSTI TE DOBRIM POSLOVNIM PRAKSAMA

Na taj način značajno utječu na povećanje konverzija, a istovremeno predstavljaju jedinstvenu dodanu vrijednost kupcima potvrđujući da:

  • trgovac kvalitetno brine za svoje kupce i prati njihovo zadovoljstvo
  • briga trgovca za kupca ne prestaje nakon obavljene kupovine već predstavlja kontinuirani proces koji osigurava da se zadovoljni kupci vraćaju i grade odnos povjerenja i lojalnosti
  • trgovac ima uređen etički kodeks poslovanja te implementirane odgovarajuće sustave kojima rješava pritužbe i sporove.

Kako oznake povjerenja utječu na odluke o kupovini?

Online istraživanje kojeg provodi ECC-Net (Mreža europskih potrošačkih centara) je 2012. u 19 država članica EU provjerilo kako oznake povjerenja utječu na odluke potrošača o kupovini i njihov odnos s trgovcima.

oznaka_povjerenja_znacaj

 

Istraživanje je pokazalo kako su europski potrošači itekako svjesni postojanja i važnosti oznaka povjerenja jer se čak 69% ispitanika složilo da je trgovcima vrlo važno imati oznaku povjerenja, 6 od 10 ispitanih je otkrilo kako vjeruju trgovcu kojeg ne poznaju zbog toga što ima objavljenu oznaku povjerenja.

vjerujete_li_trgovcu

 

Rezultati ECC-Net istraživanja otkrili su razloge zbog kojih potrošači prilikom internet kupovine traže oznaku povjerenja:

zasto_kupci_traze_oznaku_povjerenja

 

Činjenica je da ako vam potencijalne stranke ne vjeruju, kod vas neće ni obaviti kupovinu stoga je za vaše poslovanje ključno da osigurate oznaku povjerenja!

Odaberite oznaku CERTIFIED SHOP!

Želite kupcima omogućiti brze i bezbrižne kupovine? Htjeli biste da se vaši kupci osjećaju sigurno i da se zadovoljni vraćaju u vašu trgovinu? Želite još manje negativnih komentara na račun nezadovoljnih kupaca? Važna vam je jednostavnost rješavanja reklamacija?

CERTIFIED SHOP je nacionalna oznaka koja potvrđuje da ste pouzdana i sigurna trgovina te da vam kupci mogu vjerovati. Označava one web trgovce koji posluju u skladu sa standardima, predstavljaju primjere dobrih praksi i time nude visoku kvalitetu usluga. Istovremeno je jedina oznaka povjerenja u regiji čiju je kvalitetu prepoznala i poduprla europska krovna organizacija EMOTA.

Nacionalni autoritet Shopper’s Mind – sMind kao neovisna organizacija u postupku stjecanja oznake provjerava iduće kriterije:

  • Tehničke karakteristike trgovine
  • Usklađenost sa standardima
  • Stručnost
  • Zadovoljstvo kupaca
  • Dobronamjernost
  • Sigurnost pri obavljanju kupovine

Osigurajte povjerenje kupaca i povećajte konverzije! 

Izvor: sMind.hr

Nikolina Pranjković

| Project Manager for Marketing and Sales

at Shopper's Mind - sMind Hrvatska

Projektni menadžer za marketing i prodaju u sMind, član Upravnog odbora udruge eCommerce Hrvatska, predavač na programu obrazovanja Specijalist za internet marketing

Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije