Direktiva o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova

Direktiva o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova

Internetski trgovci od 15.2.2016, moraju na svojim web-stranicama istaknuti poveznicu na platformu za rješavanje sporova putem interneta.

Što je rješavanje sporova putem interneta?

Ako imate pritužbu u vezi s kupnjom i ne želite pokrenuti postupak na sudu, možda ćete moći pokrenuti postupak rješavanja sporova putem interneta kako biste postigli izvansudsku nagodbu.

pitanja prije podnošenja tužbe

 

Dakle, Online Dispute Resolution (ODR) ili online platforma za rješavanje sporova omogućuje rješavanje sporova vezanih uz internetsku kupnju u EU podnošenjem online pritužbe na bilo kojem od 23 jezika EU. Pritužbu može podnijeti potrošač, a u pojedinim zemljama i trgovac (zasad samo u Belgiji, Luksemburgu, Njemačkoj i Poljskoj). Podnošenje pritužbe je besplatno, a na rješavanju spora radit će neko od odabranih tijela za rješavanje sporova.

Iako ne postoji takvo tijelo u RH, pritužbu je moguće podnijeti i na hrvatskom jeziku a hrvatskim potrošačima će biti dodijeljeno neko tijelo iz druge zemlje. Podnošenje pritužbe je besplatno, no tijelo za rješavanje sporova može tražiti da platite naknadu ako pristane obrađivati vaš predmet.

Bitno je znati da se pritužba potrošača automatski šalje trgovcu na kojeg ide žalba, a na koju trgovac treba odgovoriti u roku 10 dana.

Ako ne odgovori u propisanom roku, potrošač se može obratiti Nacionalnoj Kontaktnoj točki za RH (ecc-croatia@mingo.hr). Ako trgovac protiv kojeg je podnešena pritužba pristane sudjelovati u postupku, platforma za rješavanje sporova će predložiti jedno ili više tijela za rješavanje sporova koja mogu obrađivati pritužbu. Nakon podnošenja pritužbe, potrošač ima rok od 30 dana za postizanje dogovora s trgovcem o odabiru tijela koje će obrađivati pritužbu. Ako se ne uspijete dogovoriti u zadanom roku, možete se obratiti Nacionalnoj Kontaktnoj točki za RH (ecc-croatia@mingo.hr). Tijelo za rješavanje sporova ima najviše 90 kalendarskih dana da odluči o rješenju.

 

proces riješavanja spora

 

Za sva dodatna pitanja obratite se Nacionalnoj Kontaktnoj točki za RH (ecc-croatia@mingo.hr) ili posjetite rubriku Najčešće postavljana pitanja

Upute za postavljanje informacija na web shop

Kako bi uskladili svoj web shop s novom regulativom o ODR platformi, potrebno je u uvjete kupovine dodati sljedeće elemente

  • podatke o mogućnosti korištenja platforme za online rješavanje sporova
  • link prema platformi za online rješavanje sporova. Taj link mora biti lako dostupan posjetitelju web trgovine
  • te informacije odnosno link prema platformi treba uključiti i u email kampanje (newsletter)

Primjer (izvor: Sonus Art): Posebnom regulativom Europske unije, od 15. 2. 2016. diljem cijele EU sporove vezane uz online kupnju biti će moguće riješiti putem ODR platforme kojoj možete pristupiti ovdje.

To znači da ukoliko naiđete na problem tijekom online kupnje unutar EU (neispravan proizvod, nemogućnost zamjene proizvoda itd.) svoj prigovor možete na brži i jednostavniji način podnijeti na gornjem linku.

Platformu mogu koristiti i potrošači i trgovci, a prigovor je moguće podnijeti na bilo kojem od 23 službena jezika EU. izvor: Sonus Art

Marcel Majsan

| eCommerce Consultant

at eCommerce Hrvatska, CTA
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije