7 razloga zašto će “Content Marketingaši” postati IZNIMNO TRAŽENI na tržištu rada

7 razloga zašto će “Content Marketingaši” postati IZNIMNO TRAŽENI na tržištu rada

Prije šest godina diplomirao sam novinarstvo i nisam znao što želim raditi u životu. Imao sam nešto novinarskog iskustva, ali nikad nisam doživio novinarstvo kao svoj pravi “poziv”.

A kako sam i mogao? Kada sam prihvatio svoj prvi novinarski posao (2007.), online novinarstvo još nije bilo toliko popularno i morao sam raditi „offline“. Kao tech geeku, to jednostavno nije bilo dovoljno dobro za mene.

Samo dvije godine kasnije (2009.), Facebook je punom snagom krenuo osvajati publiku. Ali u isto vrijeme se pojavilo i tzv. „copy-paste novinarstvo“ čiji produkt su bili isprazni „click-bait“ članci.

No sklopom sretnih okolnosti (i polaganja tečaja za web dizajn), prije 5 godina sam dobio priliku da se okušam u prvom „pravom poslu“ –  u tvrtki koja je tražila nekoga tko će razviti njihove ecommerce i marketinške aktivnosti. I bila je to ljubav na prvu prodaju…

Zašto je sadržaj kralj – sada više nego ikad

Prvo što trebate znati prilikom pisanja za web je da ljudi zapravo ne čitaju vaš sadržaj. Oni ga skeniraju.

Stoga ću napraviti da ovaj članak bude jednostavan za vas, dragi moji (lijeni) čitatelji. Krenut ću s primamljivim naslovom, zatim prezentirati listu, pa ubaciti malo nabrajanja (bulletina), napraviti top 3 savjeta, te završiti s pozivom na akciju (CTA ili call to action).

7 razloga zašto će “Content Marketingaši” postati IZNIMNO TRAŽENI na tržištu rada

  1. Amerikanci provode više od 10 sati dnevno pred ekranima – i taj trend raste (izvor: Nielsen Report)
  2. Prognoza za 2017. je da će broj korisnika mobilnih uređaja dosegnuti 4.77 mlrd (izvor:statista.com).
  3. 81% kupaca istražuje online prije kupovine. Pogledajte! Napravili su infografike!
  4. 211 Milijun: Toliko se online sadržaja kreira svake minute.
  5. Prošlog prosinca, Cisco je otpustio 100 ljudi iz korporativnih komunikacija – samo zato da zaposlili 200 ljudi u content marketingu
  6. Svi koriste sadržajni marketing (iako toga možda nisu ni svjesni). A oni koji to rade dobro, postižu velike rezultate. 
  7. Igra trgovca i kupca se promijenila – danas je sve u pružanju vrijednosti (Pročitajte ovo)

Pa… kako postati dobar “Content Markentigaš”?

Iako je iskustvo u novinarstvu prednost, “content marketingaši” ili “stručnjaci za kreiranje sadržaja” moraju ujedno biti i dobri prodavači.

Zapravo, ako želite postati najveće zvijezde na tržištu rada, trebali bi savladati čitav set vještina:

  • Copywritting (pisanje prodajnih tekstova)
  • Storytelling (pričanje priča)
  • SEO (optimizacija sadržaja za tražilice)
  • Social Media Marketing (vođenje društvenih mreža i oglašavanje na istima)
  • Analytics (radi razumijevanja potreba korisnika sadržaja)
  • Istraživačke vještine (radi kreiranja sadržaja koji daje vrijednost)
  • Razumijevanje prodajne psihologije

Želite isproducirati odličan sadržaj, a ne znate gdje krenuti?

Produkcija dobrog sadržaja, ili pak velike količine sadržaja, naprosto nije dovoljno. Ako sadržaj nije usklađen sa ključnim porukama ili ciljevima brenda – NEĆETE POSTIĆI NIŠTA. I zato trebate sadržajnog stratega. Ali to je već priča za neki drugi put…

Vratimo se na to kako postati uspješan u sadržajnom marketingu.

Za početak, treba naučiti pisati. Ako mislite da vaše vještine pisanja nisu loše, možete puno naučiti prateći ove četiri stranice:

  • HubSpot – odličan za razumijevanje osnova (svakako položite njihov besplatan inbound marketing tečaj)
  • Moz – najbolji izvor za učenje SEO-a
  • Copyhackers – odličan za savladavanje pisanja tesktova koji prodaju
  • Contently – ako želite malo dublje istražiti content marketing priču

inbound

No da vam moram dati samo 3 savjeta za content marketing, to bi bili ovi:

  1. pobrinite se da kroz svoj sadržaj dajete vrijednost za svoju ciljanu publiku
  2. prije kreiranja, definirajte ciljeve sadržaja (upitajte se: zašto radim taj sadržaj? za koju publiku? u kojem formatu? što želim postići?)
  3. promovirajte svoj najbolji sadržaj (općenito pravilo je da bi trebali potrošiti 20 % vremena, energije i budžeta na kreiranje izvrsnog sadržaja, a 80 % na promoviranje istog)

OK… A zašto vam sve ovo govorim?

Kao prvo – želim vam pomoći. Ako niste zadovoljni svojim poslom, promijenite ga. Content marketing je zanimljiv i NIJE TREND koji će nestati.

Također, želim s vama podijeliti dobru vijest. Content marketingaši su VRLO TRAŽENI od strane najboljih kompanija (jer one razumiju njihovu vrijednost).

I na kraju, želim vas upozoriti. Ako ste direktor/menadžer neke tvrtke i još uvijek NE RAZUMIJETE ZAŠTO trebate content marketingaše – shvatit ćete kada konkurencija počne preuzimati “vaše” klijente.

“No-one has to change. Survival is optional.”  W. Edwards Deming

P.S. Želite raditi kao content marketingaš za izvrsnu kompaniju? Ili samo želite naučiti više o content marketingu?

Kontaktirajte me na marcel@ecommerce.hr 

Marcel Majsan

| eCommerce Consultant

at eCommerce Hrvatska, CTA
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije