12 vrsta mailova koje bi trebali slati

12 vrsta mailova koje bi trebali slati

Koje sve vrste sadržaja možete slati korisnicima kroz vaš newsletter? 

To ovisi o prirodi vašeg poslovanja i o ciljevima koje ste si postavili. Međutim, bez obzira na djelatnost kojom se bavite, postoji nekoliko vrsta mailova za koje bismo vam savjetovali da ih obavezno uvrstite u svoju email marketing strategiju:

1. Promotivni email

Većina tvrtki najčešće šalje upravo ovakvu vrstu emaila. Njegova je svrha da promovira određeni proizvod ili uslugu, odnosno da je proda. Neka vaša ponuda bude kratka i jasna, tako da je korisnici ne mogu ignorirati. Stavite je u prvi plan i nemojte se bojati otvoreno prodavati proizvod ili uslugu. Poželjno je stvoriti osjećaj žurnosti, kako biste dali korisniku razlog da reagira odmah. Koristite aktivni call-to-action kao što je “Kupi sada!”.

2. Email o novim proizvodima

Ovaj email također za cilj ima prodaju kroz informiranje korisnika o novim proizvodima. Najviše ga koriste tvrtke koje se bave modom i prodajom. Važno je da pošaljete email čim stigne novi proizvod, kako biste pokazali da ste u korak s trendovima. Najvažniji element emaila o novom proizvodu je fotografija, zato ne štedite na dobrom fotografu. Savjetujemo vam precizan i kratak naslov emaila.

3. Newsletter email

S vremena na vrijeme želite informirati korisnike o novostima u poslovanju, poboljšati svijest o brendu ili izgraditi dublji odnos s korisnikom – u tom slučaju trebate slati newsletter. Njemu treba posvetiti više vremena i nikako nemojte pisati roman. Ne mora biti dugačak, “razbijte” svoj sadržaj u različite blokove: tekst, vizuali, call-to-action. Newsletter su vaše e-novine – neka dizajn bude jednostavan, font čitak i jasan. Sadržaj mora biti relevantan i morate ga redovno slati. Na dnu u podnožju je poželjno ubaciti kontaktne informacije (fizička adresa, email adresa, borj telefona, društvene mreže i slično).

4. Email dobrodošlice

Obavezno poželite dobrodošlicu novom korisniku i uspostavite dobar odnos od samog početka. Pišite kao da pričate s tom osobom uživo, ovaj email je poput virtualnog rukovanja i treba biti prisan. Ako ste u mogućnosti, dajte korisniku nagradu poput popusta ili besplatne dostave proizvoda. Najvažnije je da u ovom emailu pozovete korisnike da popune svoj profil (ako im to možete omogućiti) i da ih podsjetite da će primati super sadržaj, skrojen baš po njihovoj mjeri.

5. Email sa savjetima o proizvodima

Ovakav sadržaj je jedan od najboljih načina da dobijete odanost vaših korisnika. Pružite im savjete o tome kako mogu dobiti maksimum od nedavno kupljenih proizvoda. Ključ je u tome da šaljete sadržaj koji je njima zaista vrijedan. Da li je to možda top 5 savjeta kako mogu kombinirati kupljenu haljinu ili su to savjeti o vježbanju i prehrani, kako mogu konzumirati čaj koji su kupili? Naglasite da ste tu za njih i da vam se slobodno mogu javiti, jer korisnici vole znati da se mogu osloniti na vas i nakon kupovine.

6. Edukacijski email

Svrha edukacijskog emaila je pružanje korisnicima informacije iz industrije koje su povezane s vašim proizvodom ili uslugom. I ovdje je od najvećeg značaja relevantan sadržaj, a što ćete točno slati ovisi o tome čime se bavite. Na primjer, marketinška agencija može slati newsletter s poveznicama prema svom blogu na kojem stručnjaci dijele savjete, razne studije slučaja i slično.

7. Email za ponovljenu narudžbu

Najviše koristi od ovakve vrste e-maila imaju poduzeća koja prodaju proizvode koji se moraju redovito kupovati, poput hrane za kućne ljubimce, toner za printere, vitamine i sl. Nakon što procijenite da će kupac uskoro imati potrebu za ponovljenom narudžbom, podsjetite ga na to! Cilj je pojednostaviti proces kupovine. Ako vam softver to omogućava, možete kreirati automatizirane emailove koji sadrže proizvode iz prethodne narudžbe. Podsjetite ih i zašto ponovno kupuju.

8. Email s iskustvima korisnika

Ima li bolje reference od zadovoljnih korisnika? Podijelite njihova iskustva s vašim pretplatnicima! Svrha ovog emaila je pojačati pozitivan dojam o vašem brendu. Dizajn je pri tom iznimno bitan. Uložite resurse u to jer email treba biti primamljiv, jasan i čitljiv. Uključite slike pored kojih mogu biti svjedočanstva korisnika (testimonials). Suptilno dovedite korisnike na vaš website tako što ćete im omogućiti da tamo pročitaju još pozitivnih komentara.

9. Anketni email

S obzirom da se radi o kanalu direktne komunikacije, email je odličan alat za provođenje istraživanja. Sakupite korisne informacije koje potom možete iskoristiti za poboljšanje poslovanja. Objasnite razlog slanja ankete – da želite poboljšati svoje poslovanje i korisničko iskustvo te navedite koristi od sudjelovanja u istraživanju. Pri tom je poželjno je ponuditi malu nagradu ako se ispuni anketa, koja bi trebala biti jednostavna za ispuniti, ne preduga i dostupna jednim klikom miša.

10. Email za napuštenu košaricu

Istraživanja pokazuju kako abandoned shopping cart poruke imaju izuzetno visok ROI. Takva vrsta emaila obavezna je za web trgovine. Podsjetite kupce nakon određenog vremena da su napustili košaricu prilikom kupovine i omogućite im da nastave točno tamo gdje su stali. Napredna softverska rješenja omogućavaju automatsko ubacivanje takvog linka u ovaj email. Često i dodatni mali popust može stimulirati kupca na završetak kupovine.

11. Win back kampanja

Uvijek postoji određeni postotak newsletter pretplatnika koji već neko vrijeme nisu aktivni i ne otvaraju vaše newslettere. Postoji nekoliko načina da ih pokušate ponovno pridobiti. Neovisno o vrsti posla kojim se bavite, vi pružate pretplatnicima dodatan sadržaj koji su sami tražili. Podsjetite ih na te koristi! Odaberite pravi softver koji omogućuje automatsko slanje takvih poruka. Naslov emaila (subject) je također jako važan, stoga dobro razmislite o naslovu emaila, o kojem najviše zavisi stopa otvaranja. Koristite snippet – kratak tekst koji slijedi nakon naslova emaila, a poziva na aktivaciju i otvaranje emaila.

12. Rođendanska kampanja

Produbite odnos s vašim korisnicima, pokažite im da vam je stalo do njih. Ako možete, uvijek personalizirajte ovakav tip emaila. Dobri email alati omogućuju personalizaciju imenom ili službenim obraćanjem. Pripremite mali znak pažnje, kao što je popust ili poklon, pokažite da brinete o njima. Osigurajte dobar vizual koji će kvalitetno komunicirati rođendansko slavlje. Kada imate veći broj pretplatnika, ovakve poruke trebate slati automatski.

Koju god vrstu emaila šaljete, birajte relevantan sadržaj za vaše pretplatnike i pružite im vrijednost, a oni će to znati cijeniti.

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije